سایت ساز زرین

ساخت وبلاگ

چگونه سایت خود را سئو سازی کنیم؟

 

سئو-سازی-سایت

در این پادکست آموزشی قرار است درباره‌ی نحوه‌ی سئو سازی سایت و چگونگی حضور در نتایج موتورهای جستجو و رتبه‌هایی که برای سایت‌ها در نظر می‌گیرند صحبت کنیم و آموزش دهیم چگونه در این نتایج می‌توانیم جایگاه کسب نماییم. برای اینکه بتوانید سایت خود را راه اندازی کرده و سپس آن را سئو کنید باید مراحل و اصول سئو سایت را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه بگیرید. اولین کاری که پس از راه اندازی سایت باید انجام دهید این است که محتوای مد نظر خود را داخل سایت قرار دهید. حالا اگر سایت شما فروشگاهی است باید محصولاتتان در داخل سایت قرار گیرد، اگر سایت شما شرکتی است باید اطلاعات و مشخصات شرکت و اگر سایت شما خبری است باید اطلاعات اخبارتان در سایت قرار گیرد. سایت و یا کسب و کار شما در هر زمینه و دسته بندی که باشد باید اطلاعات و محتوای آن را به صورت اصولی در سایتتان قرار دهید یعنی قبل از اینکه سایت خود را به گوگل معرفی نمایید باید حداقل 10 الی 20 صفحه اطلاعات و تصاویر و متن خود را به صورت کاملا اصولی در سایتتان درج نمایید و پس از آن مرحله‌ی معرفی سایت به گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

معرفی سایت به گوگل و سایر موتورهای جستجو:

معمولا اگر سایت شما به گوگل معرفی شود به صورت خودکار به موتورهای جستجوی دیگر نیز معرفی خواهد شد. زیرا اکثر موتورهای جستجو از گوگل تبعیت کرده و نتایج گوگل را مد نظر قرار می‌دهند، بنابراین اگر سایت خود را به گوگل معرفی کرده باشید موتورهای جستجوگر دیگر مانند Yahoo، Bing و سایر موتورهای خاص که در سراسر دنیا وجود دارند متناسب با گوگل و طبق نتایج ایندکس شده ی گوگل سایت شما را ایندکس خواهند کرد. ولی شما می‌توانید سایت خود را به صورت جداگانه به معرفی سایت خود به هر موتور جستجو نمایید. معرفی سایت به گوگل آموزش جداگانه ای دارد که می‌توانید ویدئوی مربوط به آن را از آپارات سایت ساز زرین مشاهده نمایید

مقالات پیشنهادی مرتبط:

ایجاد حساب گوگل آنالیتیکس و وبمستر تولز:

پس از اینکه سایت خود را به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کردید باید برای سایت خود گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس ایجاد نمایید.

♦ حساب گوگل وبمستر تولز:

گوگل وبمستر تولز بسیار مهم است و بسیاری از  کسب و کارها و سایت‌هایی که به تازگی راه‌اندازی می‌شوند از این موضوع غافل هستند که حساب وبمستر سایت خود را ایجاد نمایند. بنابراین باید حساب وبمستر سایت خود را ایجاد نمایید و نقشه‌ی سایتتان را به گوگل وبمستر معرفی نمایید و  بگویید که از این طریق به بررسی سایت شما و ایندکس صفحات آن بپردازند.

مقالات پیشنهادی مرتبط:

♦ حساب گوگل آنالیتیکس:

با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم شما می‌توانید اطلاعات خوبی را از میزان بازدید از سایتتان، افرادی که وارد سایت شما و همین طور خارج می‌شوند، چه مقدار و چه زمانی در سایت شما باقی می‌مانند و از سایت استفاده می‌کنند، نرخ پرش از سایت، با چه کلمات کلیدی به جستجو پرداخته و وارد سایت شما می‌شوند. همه ی این موارد از طریق حساب های آنالیتیکس و وبمستر قابل دسترسی هستند و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که خود گوگل به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده است این اطلاعات مهم و ضروری را به دست آورده و استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط:

بسیاری از کسب و کارها از سایت‌های ایرانی یا سایت هایی که این اطلاعات را ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند . زمانی که خود گوگل این اطلاعات مانند: تعداد بک‌لینک های سایت شما، تعداد بک لینک‌ها و لینک های ایجاد شده(به صورت داخلی و خارجی)، تعداد جستجوهای انجام شده و بسیاری از اطلاعات دیگر را دقیق تر و به صورت دقیق تر در اختیارتان قرار می‌دهد دیگر نیازی نیست از سایت های دیگر حالا معتبر یا غیر معتبر ایرانی یا خارجی استفاده نمایید و بهتر است از اطلاعاتی که خود گوگل در اختیار وب‌مسترها قرار می‌دهد استفاده شود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

پس از اینکه سایت به گوگل معرفی شد و حساب وبمستر تولز و آنالیتیکس برای آن ایجاد شد نوبت به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد. بسیار حائز اهمیت است که بتوانید تمامی محتواهایی که در داخل سایت خود منتشر می‌کنید در تمامی شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. حالا چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟؟؟

به راحتی، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی حساب ایجاد کنید. مسلما اکثر کسب و کارها حداقل در تلگرام و اینستاگرام حساب دارند. ولی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید فراتر از این‌ها باشد، یعنی باید برای کسب و کار خود علاوه بر تلگرام و اینستاگرام در شبکه‌های دیگری مانند توییتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس و شبکه‌های اجتماعی ایرانی مانند: کلوب و … حساب ایجاد نمایید. علاوه بر این شبکه های اجتماعی می‌توانید در سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو مانند: آپارات، یوتیوب،… که نوعی شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند حساب ایجاد نمایید. توجه نمایید که امروزه یوتیوب بسیار مورد توجه گوگل است و اگر بتوانید ویدئوهایی در زمینه‌ی کسب و کار خود تولید کرده و آنها را داخل این شبکه‌های اجتماعی منتشر نمایید از لحاظ گوگل یک سایت بسیار فعال، خوب و مورد اعتماد خواهید بود. بنابراین از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید چرا که عدم فعالیت به مرور زمان می‌تواند در آینده به ضرر سایت شما تمام شود چون رقبا و کسب و کارهای دیگر همه‌ی این موارد را رعایت می‌کنند و به انجام می‌رسانند و به شدت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و عدم فعالیت شما موجب پسرفت سایتتان خواهد بود. بنابراین حتما شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید زیرا علاوه بر اینکه به سئوی سایت شما کمک می‌کند، می‌تواند مشتری‌های جدیدی را هم برای شما به ارمغان آورد چرا؟؟ چون شما در حال انجام یک بازاریابی کاملا رایگان و یا ارزان هستید و اگر هم مقداری به تبلیغ بپردازید بسیار ارزانتر خواهد بود و از طرف دیگر می‌توانید مشتری ثابت و بالقوه خودتان را داشته باشید.

تولید محتوای با کیفیت:

مورد بعدی که باید در سئو رعایت شود این است که باید به تولید محتوا پرداخته و آن را به صورت دائمی ادامه دهید. برای این کار می‌توانید در سایت خود بخشی را به عنوان وبلاگ در نظر بگیرید و یک سری آموزش‌هایی را در مورد محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، در آن قرار دهید. از بحث آموزش غافل نشوید، زیرا آموزش علاوه بر ایجاد حس اعتماد و اطمینان در کاربران، سبب افزایش فروش و رونق کسب و کار شما نیز می‌گردد. زیرا زمانی که کاربر مشاهده می‌کند که شما در زمینه‌ی محصولات و خدمات خود مطلب قرار داده و از آن مطمئن هستید و زمانی را صرف نوشتن آموزش نموده‌اید، اطمینان آن‌ها افزایش پیدا کرده و از شما خرید انجام می‌دهند. بنابراین یکی از ارکان اصلی افزایش فروش، رونق در سئو و مورد توجه قرار گرفتن توسط گوگل این است که به صورت پایدار محتوای آموزشی در زمینه‌ی کسب و کار خود تولید نمایید. به این نکته توجه کنید که نباید به صورت مقطعی تولید محتوا را انجام داد. یعنی نباید تولید محتوا به این صورت باشد که مدتی انجام گیرد، و بعد به مدت طولانی انجام نشود و بار دیگر پس از دو ماه به تولید محتوا بپردازیم. چنین رویکرد مقطعی به هیچ عنوان مؤثر نیست.

محتوا پادشاه است

♦ استفاده از تصاویر با کیفیت و رسانه های مختلف:

مورد بعدی که در زمینه‌ی سئو بسیار اهمیت دارد این است که در محتوای خود از تصاویر با کیفیت ولی کم حجم استفاده نمایید. همچنین از رسانه‌هایی مانند پادکست ها و ویدئو ها که امروزه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند استفاده کنید. شما می‌توانید در مقاله‌هایتان از پادکست هایی مانند همین پادکست، برای کسب و کار، محصولات و خدمات خود ایجاد کنید و در آن درباره‌ی محصولات و خدمات خود توضیح دهید. در صورت امکان به ضبط ویدئو در این زمینه بپردازید. انجام این کار می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر رونق کسب و کار و اعتماد کاربران بگذارد. انجام این کار سبب توجه بیشتر گوگل به شما می‌شود، زیرا معیار گوگل در رتبه دادن، رضایت و اعتماد کاربران است، در صورتی که گوگل میزان اعتماد و علاقه‌ی کاربران به سایت شما را مشاهده نماید، به وبسایت شما اعتماد کرده و همین امر موجب بهبود رتبه سایت شما می‌گردد.

آنالیز رقبا:

ما نباید در کسب و کار خود تنها به محصولات و خدمات خودمان محدود شویم، بلکه باید از خانه‌ی امن خود بیرون رفته و ببینیم که افراد، کسب و کارها و شرکت های مختلف در حال انجام چه کاری هستند، به چه صورت سئو انجام می‌دهند، ببینیم در چه زمینه هایی حضور دارند، در چه سایت‌هایی تبلیغ کرده و در کدام وبسایت‌ها بک لینک ایجاد می‌کنند. ما باید این کار را به صورت فعالی انجام دهیم. بنابراین باید رقبا را چک کنیم، حتی وارد سایت آن‌ها شویم و ببینیم چه محصولاتی در سایت آن‌ها قرار دارد، محصولات آن‌ها دارای چه قیمتی است، اینکه آیا کاربران در ان سایت باقی می‌مانند یا خیر. پس در حالت کلی شما باید خود را در جایگاه کاربران قرار دهید و سایت خود و رقبایتان را مقایسه نمایید. کدام یک به نظر شما بهتر است؟ اگر شما در جایگاه کاربر قرار گیرید، کدام یک را برمی‌گزینید؟ به این نکته توجه کنید که از چه کلماتی در صفحه فرود محصولات خود استفاده کرده‌اید تا بتواند اعتماد و توجه کاربر را جلب نموده و بتواند مزیت‌هایی که محصول شما دارد را برای کاربر پررنگ نماید. ببینیند که در مقایسه‌ای که کاربر میان سایت شما و سایت رقیب انجام می‌دهد، کدام سایت بهتر دیده شده و کدام خدمات پررنگ تر دیده می‌شود. بنابراین چون کاربر از خدمات شما استفاده نکرده نا متوجه کیفیت شود، آ‌نچه که در دگام اول برای کاربر حائز است صفحه‌ی فرود یا همان لندپیجی است که شما برای محصولات خود تدارک دیده‌اید و محصولتان را چگونه داخل آن معرفی کرده‌اید.

مزایا و ویژگی‌های محصولات خود را در صفحه‌ی فرود درج کنید. حتی معایب محصولات خود را نیز بنویسید. انجام این کار موجب ایجاد حس اعتماد در کاربر می‌شود. زیرا در این صورت کاربر اینگونه می‌اندیشد که این کسب و کار می‌خواهد محصولات خود را با همه‌ی جزئیاتی که دارد به صورت صادقانه عرضه نماید. سعی کنید از کاربرانی که از محصولات شما استفاده کرده‌اند بخواهید تا نظرات مثبت یا منفی خود را در زیر قسمت مربوط به محصولات درج نمایند. البته بهتر است این نظرات مثبت باشد تا بتواند در ذهن مشتریان جدید نیز تأثیرگذار باشد. سعی نمایید به نظرات منفی پاسخ دهید. در صورت امکان با اینگونه مشتریان تماس گرفته و تلاش کنید تا رضایت انان را جلب نمایید. شما می‌توانید شماره‌ی خود را در زیر نظر مشتری ناراضی درحج نمایید و بگویید در صورت تمایل با شما تماس بگیرد تا مشکل مربوطه رفع گردد. انجام این کار دارای چندین جنبه‌ی مثبت است، از طرفی این عمل شما موجب ایجاد دید مثبت در کاربران جدید می‌گردد، از طرفی دیگر این مسأله مورد توجه گوگل نیز قرار می‌گیرد. زیرا امروزه گوگل با استفاده از هوش مصنوعی ربات‌های خود، همه‌ی این موارد را تشخیص می‌دهد.

صبر کردن و داشتن تداوم و پشتکار:

عاملی که منجر به موفقیت می‌شود، صبر کردن و ادامه دادن راه می‌باشد. اگر بخواهیم مقطعی عمل کرده و نخواهیم به صورت پایدار عمل سئو را انجام دهیم و به صورت مقطعی عمل کنید، یعنی فرآیند سئو را به صورت پایدار و به صورت مداوم انجام ندهید، قطعا نتیجه‌ی مطلوب حاصل نمی‌گردد. اگر صبر و استقامت به خرج داده و فعالیت شما به صورت ادامه دار باشد، مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت.

سخن پایانی:

تمامی موارد و معیارهای گفته شده در این مقاله توسط خود شما قابل انجام است. اما اگر به هر دلیلی تمایل داشتید که این کار را یک سئوکار برای شما انجام دهد، می‌توانید با ما و یا شرکت‌هایی که سئو ارائه می‌دهند، تماس بگیرید. در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات سئو سایت ساز زرین دارید، می‌توانید بخش مربوط به پلن‌های سئو ما را مشاهده نمایید. با انتخاب هر یک از این پلن‌ها، ما به بهترین شکل ممکن این معیارها و صدها معیار دیگر را روی سایت شما پیاده سازی می‌کنیم. 

مشاهده پلن های سئو

منبع: سایت ساز زرین

سایت ساز زرین...
ما را در سایت سایت ساز زرین دنبال می کنید

برچسب : سایت ساز, نویسنده : سایت ساز sitesazz بازدید : 343 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 17:43

ترفندهای بهبود افت رتبه سایت در گوگل

افت رتبه سایت

با استفاده از ترافیک و بازدیدی که توسط بازدیدکنندگان به دست می‌آید می‌توان به رونق کسب و کار و یا تجارت و افزایش فروش پرداخت. ولی گاهی اوقات پیش می‌آید که رتبه‌ی سایت سیر نزولی را طی می‌کند. حال این افت می‌تواند مربوط به رتبه‌ی یک یا چند کلمه کلیدی در سایت شما باشد. در این مقاله راه‌هایی برای برطرف کردن افت رتبه سایت پیشنهاد می‌دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راه‌های کاهش افت رتبه‌ سایت در گوگل:

1-قبل از پایان ماه عسل سایت در گوگل(google honeymoon) :

در مدت زمان ماه عسل گوگل که برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود گوگل همراه سایت شما است و محتوا و موضوع و بسیاری از موارد مربوط به سایت شما را برای کابران مفید تشخیص داده و به آنها نمایش می‌دهد. در واقع سایت شما را در رتبه‌های بالا قرار می‌دهد یعنی وقتی سایتی به datebase گوگل راه یابد گوگل به صفحات سایت رتبه و امتیاز مثبت می‌دهد. ولی پس از پایان این دوره سایت شما در جایگاه واقعی خودش قرار می‌گیرد و بسیاری از سایت‌ها در این مدت افت رتبه‌ی زیادی را مشاهده‌ می‌کنند که اکثرا به دلیل بهینه نبودن سایت است. برای رفع این مشکل بهترین اقدام این است که از بدو تولد سایت خود اقدام به سئوسازی آن بپردازید. تولید محتوای منظم و مطابق با استانداردهای گوگل را در صدر برنامه‌ی خود قرار دهید و در داخل محتواهای خود لینک‌ داخلی و خارجی ایجاد کنید.

2- لینک‌دهی های داخلی را فراموش نکنید:

بسیاری از صاحبان سایت‌ها از اهمیت لینک‌ سازی‌های داخلی بی خبر هستند. لینک‌دهی بین مطالب سایت همانند فرآیند تولید محتوا باید به صورت مداوم و مستمر انجام گیرد تا مورد توجه و بررسی گوگل باشد. یعنی نباید هر از چند گاه یکبار و آن هم به تعداد زیاد، لینک داخلی ایجاد کنید این روش کاملا اشتباه است  بلکه باید به صورت آهسته و پیوسته عمل کنید. یعنی از هر نوشته به نوشته‌ یا نوشته‌های دیگر 1 یا 2 لینک ایجاد کنید و سعی کنید در انکر تکستی که برای لینک دهی به نوشته‌ها استفاده می‌کنید از کلمه کلیدی مربوط به نوشته‌ی مقصد استفاده نمایید. سعی کنید هیچ صفحه‌‌ای را بدون لینک رها نکنید و در نوشته‌های جدید خود حتما لینک قرار دهید و اگر در نوشته‌های قبلی خود لینکی ندارید به این محتواها رجوع کرده و در آنها لینک قرار دهید. این امر موجب بروز رسانی محتواهای قدیمی هم می‌شود. برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی حاصل از لینک‌دهی‌های داخلی بر بهبود رتبه سایت باید چند ماه صبر کنید.

3- بک‌لینک گرفتن اصولی:

بک لینک اصولی

زمانی که رتبه‌ی صفحه‌ای از سایت افت شدیدی پیدا می‌کند هیچ گاه دنبال این نباشید که برای این صفحه خرید بک‌لینک یا ساخت بک‌‍‌لینک به تعداد فراوان انجام دهید. این کار اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند. خرید یا ساخت بک‌لینک به تعداد زیاد و در مدت کوتاه برای یک صفحه کاملا غیر طبیعی است و گوگل به راحتی متوجه این موضوع خواهد شد در نهایت، نه تنها اوضاع بهتر نمی‌شود بلکه نتیجه معکوس خواهد شد. پس راه چاره چیست؟؟ شما می‌توانید بک‌لینک‌ها (به تعداد مناسب) را برای صفحه‌هایی از سایتتان که رتبه‌ی خوبی دارند دریافت کنید و از این صفحات 1 الی 2 لینک داخلی با لینک‌های متنی متفاوت به صفحه‌ای که افت رتبه‌ داشته است ایجاد کنید. در این صورت به مرور زمان قدرت صفحات شما افزایش می‌یابد و رتبه‌ی خوبی کسب خواهید کرد.

4- سرعت سایت را افزایش دهید:

یکی دیگر از مواردی که موجب افت رتبه سایت می‌شود پایین بودن سرعت سایت است. زمانی که سرعت لود شدن سایت پایین باشد بیشتر کاربران سایت را ترک خواهند کرد. در واقع سرعت پایین سایت یک تجربه‌ی کابری نامناسب ایجاد خواهد کرد، که در نهایت منجر به کاهش بازدید و کسب و درآمد و فروش خواهد شد. بنابراین افزایش سرعت سایت موردی است که همواره باید در نظر بگیرید. برای این منظور می‌توانید از ابزار Gtmetrix استفاده نمایید در این ابزار مواردی برای اصلاح به شما پیشنهاد می‌شود که با برطرف کردن آنها سرعت افزایش خواهد یافت. سرعت سایت برای کاربران موبایلی بسیار مهم است و با توجه به اینکه امروزه بیش از 50 درصد جستجوها توسط موبایل صورت می‌گیرد باید این مورد را جدی بگیرید.

5- روی محتواهای قبلی و جدید وقت بگذارید:

ما در بسیاری از مقالات خود از اهمیت و تاثیر محتوا و نوشته‌های سایت بر رتبه‌ی آن صحبت کرده‌ایم. گوگل به محتوا اهمیت زیادی قائل است و سایت‌هایی  که به طور منظم محتوا تولید می‌کنند از نظر گوگل محبوب هستند. با نوشتن و انتشار محتواهای جدیدتر، محتواهای قبلی، قدیمی می‌شوند و گوگل محتواها را از تازه‌ترین‌ها به قدیمی‌ترها رتبه بندی می‌کند ولی شما نباید محتواهای قبلی خود را فراموش کنید از محتواهای جدید خود به محتواهای قبلی لینک ایجاد دهید و به صفحات و محتواهای منتشر شده‌ی قبلی خود تصاویر و محتواهای جدید اضافه کنید تا از این طریق به روز شده و دوباره مورد توجه قرار گیرند.

 

6- نرخ متوسط کلیک خود را افزایش دهید:

نرخ میانگین کلیک

نرخ کلیک پایین از نظر گوگل یعنی محتوای شما مناسب نیست و کاربران تمایلی برای کلیک کردن روی آن ندارند و این می‌تواند موجب افت رتبه‌ سایت و صفحات آن شود برای اینکه نرخ کلیک بالایی داشته باشید از عناوین جذاب استفاده کنید و متای توضیحات مناسب بنویسید، متای توضیحاتی که موجب تمایز شما از رقیبان شود.

7- اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی:

هرچه مطالب شما بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود ترافیک و بازدید بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و در این صورت شما به صورت طبیعی بازدید و ترافیک و حتی بک‌لینک دریافت می‌کنید که قطعا برای افزایش و بهبود رتبه‌ی سایت بسیار مناسب است.

8- بهبود طراحی سایت:

سایت شما باید قابلیت انطباق و سازگاری با  انواع دستگاه‌ها به خصوص تلفن همراه را داشته باشد. زیرا در این صورت می‌توانید امیدوار  باشید که سایت می‌تواند در رتبه‌های بالایی قرار گیرد. برای اینکه مطمئن شوید سایتتان با موبایل یا هر دستگاه دیگری سازگار است باید آن را به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی نمایید تا در هر سیستمی متناسب با اندازه‌ی آن تغییر نماید.

 سخن پایانی:

امیدواریم تمامی موارد گفته شده در این مقاله بتوانند در جهت بهبود و کاهش افت رتبه سایت مفید واقع شوند. به عبارتی می‌توان گفت با استفاده ترکیبی از این موارد به مرور زمان می‌توان بهبود رتبه را مشاهده نمود. اگر موردی وجود دارد که در این مقاله بیان نشده است باعث افتخار است که از قسمت دیدگاه‌ها به تبادل اطلاعات با ما بپردازید.

منبع: سایت ساز زرین

#ساخت سایت

#سایت ساز حرفه ای

سایت ساز زرین...
ما را در سایت سایت ساز زرین دنبال می کنید

برچسب : ترفندهای افزایش رتبه سایت, چرا رتبه‌ی سایت افت می‌کند, راه‌های بهبود افت رتبه سایت, راه‌های کاهش افت رتبه‌ سایت در گوگل, عوامل افت رتبه سایت, نویسنده : سایت ساز sitesazz بازدید : 319 تاريخ : سه شنبه 14 فروردين 1397 ساعت: 14:03

6 نوع محتوای دلخواه مخاطبان سایت

محتوای دلخواه مخاطبان سایت

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا تولید محتوای جذاب مهم است؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است، اگر محتوای دلخواه و جذاب برای مخاطبین سایت تولید شود زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت افزایش می‌یابد و از طرفی امکان به اشتراک گذاری مطالب وجود خواهد داشت که در نتیجه، این موارد به افزایش رتبه سایت منتهی می‌شوند. در این مقاله به شما می‌گوییم کدام محتواها بیشتر مورد پسند و دلخواه کاربران هستند، تا انتهای این مقاله‌ی آموزشی با ما همراه باشید.

6 محتوای دلخواه مخاطبین سایت:

1- محتواهای ویدئویی:

امروزه محتوای ویدئویی جایگاه خاصی بین مخاطبین و کاربران اینترنتی پیدا کرده است. با توجه به اینکه بسیاری از سایت‌ها محتواهای متنی را عینا کپی می‌کنند وقتی مخاطبی در جستجوی یک مطلب خاص با تعدادی از مقاله‌ها و محتوای یکسان مواجه می‌شود قطعا حس خوبی نخواهد داشت. بنابراین تولید محتوای ویدئویی و البته جذاب و متفاوت می‌تواند رضایت کابران را جلب نماید. پس بهتر است شما هم کم کم به فکر تولید محتوای ویدئویی برای ارائه‌ی خدمات و محصولات و آموزش‌های خود باشید. 

2- موضوعی را آموزش دهید:

زمانی که شما در سایت خود یک محتوای آموزشی، حال به صورت تصویری یا ویدئویی و البته به صورت کامل و جامع قرار می‌دهید قطعا مخاطبان زیادی به سمت سایت شما جذب می‌شوند. می‌توانید موضوعی برای آموزش انتخاب کنید و آن را طی یک مقاله‌ی جامع و به صورت تصویری یا ویدئویی و یا در چندین مقاله به کابران آموزش دهید. مطمئن باشید ترافیک زیادی به سمت سایت جذب خواهید کرد.

3-  محتوا به صورت پرسش و پاسخ یا مسابقه:

پرسش و پاسخ

شاید بتوان گفت یکی از مناسب ترین محتواها برای کاربران، محتوایی است که به صورت مسابقه یا پرسش و پاسخ در سایت قرار می‌گیرد. ولی توجه کنید که در مورد موضوعی باید به پرسش و پاسخ بپردازید که به حوزه‌ی کاری و فعالیت شما مرتبط باشد. در بسیاری از سایت‌ها صفحات مربوط به سوالات متداول همراه با پاسخ آنها قرار داده شده است این صفحات هم مناسب هستند  زیرا کاربران به پاسخ بسیاری از سوال های خود می‌رسند. در ابتدا باید بدانید که انتظارات کابران از سایت شما چیست، سپس به پرسش و پاسخ بپردازید حتی در کنار پرسش و پاسخ می‌توانید یک نظرسنجی هم برگزار کنید. اگر می‌خواهید در سایت خود مسابقه‌ای برگزار کنید ابتدا باید در مورد موضوع مربوط به آن خلاقیت به خرج دهید ولی این موضوع نباید فاصله‌ی زیادی با کسب و کار شما داشته باشد. در تعیین سوالات مسابقه  بسیار تخصصی و سخت‌گیرانه عمل نکنید، زیرا در این صورت تعداد شرکت کنندگان بسیار کم خواهند بود. حتی می‌توانید مسابقه را در چندین مرحله برگزار کنید و متناسب با آن سطح سوالات را تعیین نمایید.

4- محتواهایی که به معرفی ابزار می‌پردازند:

متناسب با زمینه‌ی فعالیت خود گاهی برای مخاطبین و بازدید کنندگان سایت، محتواهایی تولید کنید که در آن به کاربران ابزار معرفی شود. به عنوان مثال اگر زمینه‌ی طراحی سایت یا سئوسازی فعالیت می‌کنید، می‌توانید ابزارهایی برای بهبود سرعت سایت مانند Gtmetrix یا ابزارهایی برای بررسی تمامی لینک‌های سایت مانند Open Site Explorer یا ابزاری برای نمایش رتبه و  کلمات کلیدی برتر سایت مانند Alexa معرفی نمایید.

5- اینفوگرافیک‌های جذاب:

اینفوگرافیک یکی از محتواهایی است که اغلبِ طرفداران آن افرادی هستند که تمایل دارند اطلاعات را به صورت یکجا و شسته و رفته به دست آورند. تهیه‌ی اینفوگرافیک کار آسانی نیست اگر می‌خواهید یک اینفوگرافیک جذاب و حرفه‌ای تولید کنید باید از تصاویر جذاب و با کیفیت و متن‌های غنی ولی خلاصه و … استفاده کنید.

6- لیستی از بهترین‌ها یا رایگان‌ها را معرفی کنید:

متناسب با زمینه‌ی فعالیت و کسب و کار خود به معرفی سایت‌های ارائه دهنده‌ی یک سری از خدمات بپردازید. برای مثال می‌توانید لیستی از سایت ساز‌های ارزان را معرفی نمایید یا لیستی از بهترین سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو را معرفی نمایید. معمولا محتواهایی که بهترین‌ها یا رایگان‌ها را معرفی می‌کنند از بازدید خوبی برخوردار خواهند شد.

نتیجه گیری:

امیدواریم با استفاده از موارد گفته شده در این مقاله بتوانید محتوای دلخواه کاربران سایتتان را ایجاد نمایید ولی همواره سعی کنید مقاله‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید تا از این طریق به دیده شدن آن کمک نمایید.

منبع: سایت ساز زرین

# ساخت سایت

# خرید سایت آماده

سایت ساز زرین...
ما را در سایت سایت ساز زرین دنبال می کنید

برچسب : کدام محتواها برای کاربران جذابند, محتواهای جذاب و دلخواه کاربران, محتوای جذاب از نظر کاربران, نویسنده : سایت ساز sitesazz بازدید : 313 تاريخ : چهارشنبه 8 فروردين 1397 ساعت: 16:16


چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

گوگل ترندز یکی از ابزارهای ارائه شده از طرف سایت گوگل است. با توجه به پیشرفت‌هایی که این ابزار تاکنون داشته است ،می‌توان از آن در جهت سئو و بهینه سازی سایت استفاده نمود. این ابزار حدودا از سال 2006 راه اندازی شد و تغییرات مختلفی از سال 2006 تاکنون داشته است و امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پر طرفدار گوگل محسوب می‌شود. برای ورود به این ابزار می‌توانید از آدرس www.google.com/trends استفاده نمایید.

نحوه‌ کار با گوگل ترندز:

یکی از مهم‌ترین کارها در فرآیند سئو سازی جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی است که برای این مورد می‌توانید از گوگل ترندز استفاده نمایید. می‌توانید یک کلمه را در این ابزار بنویسید سپس تغییرات جستجوی آن را در زمان‌های مختلف مشاهده نمایید. برای این منظور از ابزار فیلتر زمان استفاده کنید. چها متغیر یا پارامتر برای جستجو در این ابزار وجود دارد:

1- WorldWide یا سراسر وب و یا کشوری که مد نظر دارید.

2- از سال 2004 تاکنون، … و تا یک ساعت گذشته و همچنین می‌توانید محدوده‌ی زمانی دلخواه خود را انتخاب نمایید.

3- همه‌ی دسته‌ها و یا موارد دیگری مانند هنر و سرگرمی، زیبایی و تناسب اندام، صنعت و تجارت و… .

4- جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی محصولات و جستجوی یوتیوب.

یکی دیگر از قابلیت‌ها  یا ویژگی‌های این ابزار امکان مقایسه‌ی 5 عبارت با یکدیگر است. شما می‌توانید 5 کلمه‌ی مترادف را با یکدیگر مقایسه نمایید و به تناسب موقعیت و معیار مد نظر خود یکی را به عنوان کلمه کلیدی در سایت خود استفاده نمایید. برای مثال طبق تصویر زیر پنج عبارت مربوط به سئو با یکدیگر مقایسه شده‌اند:

 

گوگل ترندز

پس از جستجوی کلمات، در قسمت پایین نتایج جستجو در منطقه‌ای که بیشترین جستجو را داشته و همچنین عبارات و موضوعات مرتبط به کلمه‌ی جستجو شده نمایش داده می‌شود که در واقع می‌توان از این قسمت هم برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی استفاده نمود.

ارزیابی صعودهای فصلی و سالیانه:

بسیاری از کلمات در زمان‌ها و فصل‌ها و یا سال‌های خاصی افت و خیزهای زیادی پیدا می‌کنند که با استفاده از گوگل ترندز می‌توان این صعود و نزول ها را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده نمود و براساس نتیجه‌ی به دست آمده بهترین موضوع را برای ایجاد یک محتوای با کیفیت انتخاب نمود. شما در هر زمینه‌ی کاری که باشید می‌توانید از این امکانات استفاده نمایید. برای مثال میزان جستجو و تغییرات 3 ساله‌ی کلمه‌ی طراحی سایت  از سال 2015 تا 2018 را بررسی می‌کنیم:

 صعودهای فصلی و سالیانه در گوگل ترندز

 در نمودار علاقه مندی براساس زمان روی نمودار اعدادی مابین 0 تا 100 را مشاهده می‌کنید که در صورت قرار دادن نشانگر ماوس روی نقاط مختلف نمودار میزان جستجو براساس تاریخ و عددی بین 0 تا 100 به شما نشان داده می‌شود که 100 نشان دهنده‌ی بیشترین میزان جستجو است و طبق نمودار مشاهده می‌کنید که در طول 3 سال بیشترین میزان جستجوی کلمه‌ی طراحی سایت با دایره‌ی قرمز نشان داده شده است و همچنین بیشترین جستجو مربوط به کشور ایران است.

 موضوعات داغ و یا داستان‌های پر طرفدار:

در گوگل ترندز می‌توانید اخبار پر بازدید جستجو شده از طرف کابران را مشاهده نمایید و با کلیک روی هر کدام اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی جستجوهای انجام شده(علاقه براساس ناحیه)، گرایش در طول زمان، درخواست‌های پر طرفدار، مرتبط ترین مقاله‌ها و موضوع های مرتبط را مشاهده نمایید. 

موضوعات داغ و یا داستان‌های پر طرفدار در گوگل ترندز

نتیجه گیری:

Google Trends یکی از ابزارهای مناسبی است که می‌تواند در فرآیند تولید محتوای اختصاصی و سئو سازی سایت استفاده شود. اگر تاکنون از این ابزار استفاده نکرده‌اید شاید زمان آن فرا رسیده که استفاده از آن را در برنامه‌های خود قرار دهید.

منبع: سایت ساز زرین

# خرید ساخت

# ساخت سایت

سایت ساز زرین...
ما را در سایت سایت ساز زرین دنبال می کنید

برچسب : گوگل ترندز, نحوه استفاده از گوگل ترندز, نحوه کار با گوگل ترندز, نویسنده : سایت ساز sitesazz بازدید : 310 تاريخ : دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت: 23:56

سئو و تبلیغات در گوگل

قطعا هر صاحب سایتی تمایل زیادی برای حضور یافتن در صدر نتایج موتورهای جستجو بخصوص گوگل دارد. دستیابی به این جایگاه به شرطی امکان‌پذیر است که اقدامات لازم انجام شود و زمینه فراهم گردد. سئو و تبلیغات در گوگل دو ابزار یا دو روش برای دستیابی به این هدف بزرگ هستند. شاید بتوان گفت: سئو و تبلیغات در گوگل مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را تشکیل می‌دهند و هدف هر دو روش، کمک به قرار گرفتن سایت در نتایج اول گوگل و همچنین بهبود ترافیک سایت است ولی تفاوت‌هایی بین این دو روش وجو دارد. سوالی که شاید برای صاحبان سایت‌ها پیش آید، این است که کدام‌یک برای سایت آنها بهتر است؟؟ استفاده از این روش‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و ما در این مقاله ابتدا تعریف مختصری درباره‌ی سئو و تبلیغات در گوگل ارائه می‌دهیم و سپس به بررسی تفاوت‌ها و مزیت‌های هریک می‌پردازیم.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. کلیه اقداماتی است که موجب می‌شود کلمات‌کلیدی و محتوا و لینک‌ها و تصاویر و متای توضیحات و تگ عنوان و زیر عنوان‌ها و سرعت سایت و بک‌لینک‌های سایت و …. مورد تایید موتورهای جستجو قرار گیرد و اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود موجب محبوبیت سایت شما نزد موتورهای جستجو خواهد شد. در واقع شما با انجام سئو، یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای سایت خود انجام می‌دهید که در نهایت با بازدید بالا و جذب ترافیک سایت و قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر براساس برخی از کلمات کلیدی و محتواها و صفحات، نتایج آن را مشاهده خواهید نمود. با بهینه سازی سایت در لیست‌ سایت‌های برتر یا اول موتورهای جستجو قرار می‌گیرد. می‌توان گفت بدون سئوسازی سایت موقعیت مناسبی در کسب و کار خود نخواهید داشت.

 

تبلیغات در گوگل:

گوگل ادورز

قطعا هنگام جستجو در گوگل با لینک‌هایی با علامت Ad مواجه شده‌اید، این سایت‌ها از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند. گوگل AdWords یکی دیگر از روش‌های به نمایش درآمدن سایت شما در نتایج برتر گوگل و حتی رتبه‌ی یک است. در این روش به ازای پرداخت پولی به گوگل برای خود کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌کنید و به ازای هر کلیکی که کاربر روی لینک یا تبلیغ شما انجام دهد از حساب شما مبلغی کسر می‌شود تا زمانی که موجودی شما تمام شود. روش دیگر تبلیغ، کسر مبلغ به ازای هر بار نمایش است. برای این که تبلیغات گوگل را بهتر متوجه شوید، یک مثال ساده بیان می‌کنیم: فرض کنید شما  کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اید و بودجه‌ای برابر 100 دلار تعیین می‌کنید و اگر هزینه‌ی هر کلیک بر روی تبلیغ شما 0.5 دلار باشد، به لینک تبلیغاتی شما 200 بار اجازه‌ی کلیک داده خواهد شد. یعنی 200 نفر به سمت سایت شما هدایت خواهند شد. ولی زمانی که پول پرداختی شما به اتمام برسد دیگر سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. مگر اینکه از نظر سئو مناسب باشد.

سئو و گوگل ادورز چه تفاوتی با هم دارند؟

1- با استفاده از سئو، روی سایت یک سرمایه گذاری دراز مدت انجام می‌دهید که به مرور زمان در کسب و کار خود رشد و توسعه را مشاهده می‌کنید. در مقابل آن با استفاده از تبلیغات گوگل بسیار سریع در صدر نتایج قرار می‌گیرید ولی این اتفاق برای مدت محدودی اتفاق می‌افتد تا اینکه دوباره هزینه‌ای پرداخت نمایید. در واقع تبلیغات یک روش موقتی محسوب می‌شود.

2- زمانی که شما سایت خود را سئو می‌کنید در اصل سایتتان برای تمام موتورهای جستجو بهینه شده است ولی تبلیغات گوگل این‌ گونه نیست و تنها سایت‌هایی می‌توانند از گوگل ادورز بهره ببرند که از گوگل ادسنس استفاده می‌کنند.

3- با استفاده از تبلیغات گوگل می‌توانید تعداد بیشتری کلمات کلیدی را در نتایج جستجو بالا بیاورید. ولی در رابطه با سئو می‌توان گفت برای اینکه بتوانید به نتایج مطلوب برسید در ابتدا باید تعداد کمتری از کلمات تمرکز کنید.

4- سئوسازی سایت می‌تواند موجب بهینه شدن لینک‌های داخلی و خارجی، کلمات کلیدی و تراکم آنها، متای توضیحات و تگ عنوان بهینه شدن تصاویر، افزایش سرعت سایت و …. شود و به مرور زمان به سمت سایت ترافیک جذب خواهد شد. تبلیغات گوگل می‌تواند از ابتدا ترافیک جذب نمایند و این مورد برای سایت‌های جدید مناسب می‌باشد.

5- یک سایتی که تکینک‌های سئو روی آن انجام شده است، به راحتی توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود که در نهایت بیش از آنچه که برای سئو‌سازی هزینه پرداخت کرده‌اید به شما باز می‌گردد. علاوه بر این شما در سئو گزارش‌های ماهانه از موفقیت سایت خود دریافت می‌کنید.

6- تبلیغات می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله عکس و متن و فیلم، و محدودیتی در هزینه‌ی تبلیغات شما وجود نخواهد داشت.

سئو و تبلیغات در گوگل، کدام یک برا سایت شما بهتر است؟

سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل

همانطور که در ابتدا گفتیم هدف هر دو کسب نتایج بهتر و حضور در صفحه‌ی نخست نتایج جستجو است بنابراین سئو و تبلیغات در گوگل به هیچ وجه رقیب یکدیگر نیستند بلکه در بسیاری از موارد مکمل یکدیگرند و ترکیب این دو روش قدرتمند می‌تواند موجب رسیدن به هدف شود. با توجه به اهداف سایت خود می‌توانید یکی از این دو یا حتی هر دو را انتخاب نمایید. به طور کلی می‌توان گفت استفاده از هر دو روش به طور همزمان مناسب خواهد بود زیرا در این صورت هم برای اکنون سایت خود تلاش می‌کنید و هم برای آینده‌ی سایت برنامه ریزی کرده‌اید. ولی در صورتیکه نمی‌توانید برای هر دو روش هزینه کنید. ابتدا باید اهداف خود را تعیین کنید و با توجه به هدف روشی را برای خود در نظر بگیرید. بعنوان مثال شما یک سایت خبری دارید و با توجه به اینکه خبر یه مقوله‌ی همیشگی و به روز است می‌توانید از سئو استفاده نمایید. یا اینکه فرض کنید شما یک فروشگاه لباس و پوشاک زمستانی دارید بنابراین بیشترین مشتریان شما در فصل‌های سرد خواهند بود پس بهتر است برای جذب مشتری و بازدید بیشتر از تبلیغات استفاده کنید.

منبع: سایت ساز زرین

# طراحی سایت اختصاصی

# ساخت سایت

سایت ساز زرین...
ما را در سایت سایت ساز زرین دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات در گوگل, تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل, سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل, مزایا و معایب تبلیغات در گوگل, مزایا و معایب سئو, نویسنده : سایت ساز sitesazz بازدید : 352 تاريخ : دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت: 12:33

چگونه با استفاده از تولید محتوا ترافیک سایت را چندین برابر کنیم؟

تولید محتوا برای افزایش ترافیک سایت

 

صاحبان وب‌سایت‌ها همواره تمایل زیادی به قرار گرفتن در رتبه‌‌های برتر گوگل برای کلمات کلیدی خاص خود دارند.  از این رو تعداد زیادی از آنها شروع به تولید محتوا می‌کنند تا صفحات بیشتر و سایت پربار تری داشته باشند. ولی صرفا با داشتن صفحات زیاد در گوگل نباید انتظار داشت که سایت رتبه و ترافیک خوبی جذب نماید. تولید محتوایی که با اصول و استاندارها جلو نرود تاثیر مثبتِ زیادی بر سایت نخواهد داشت. روش دیگری که تعدادی از صاحبان سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند لینک بیلدینگ یا فرآیند لینک سازی است. قطعا دریافت بک‌لینک های با کیفیت و مطابق با قوانین گوگل یکی از روش‌های مناسب برای بالابردن ترافیک و بهبود سئو و رتبه‌ی سایت است ولی نمی‌توان تنها دنبال بک‌لینک بود. در این مقاله قصد داریم نکات ریزی را به کاربرانی ارائه دهیم که به صورت روزانه یا پی در پی  به تولید محتوا مشغول هستند و می‌خواهند از این طریق به افزایش ترافیک سایت خود  کمک کنند، بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا بدون لینک‌سازی و با تولید محتوا ترافیک سایت افزایش می‌یابد؟

شاید بنظرتان عجیب باشد ولی، بله شما می‌توانید با تولید محتوا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آنها به این هدف نائل خواهید شد:

1-   مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و به علایق آنها پی ببرید:

فرض کنید شما در زمینه‌ی سئو فعالیت می‌کنید و مقاله‌ها و محتوا و خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهید. قطعا بیشتر مخاطبان شما افرادی خواهند بود که در پی یادگیری سئو و یا سئو‌سازی سایت خود هستند. پس در ابتدا وظیفه‌ی شما جمع‌آوری علاقه‌مندی‌های مخاطبین است. به‌عنوان مثال فردی که به دنبال کسب دانش سئو است نیاز دارد اطلاعات زیر را کسب نماید:

1- سئو چیست؟

2- اصطلاحات رایجی که هر سئو کاری باید بداند؟

3- تکنیک‌های سئو کلاه سفید

4- تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

5-لینک بیلدینگ چیست؟

6- تکنیک‌های سئو‌ی داخلی چیست؟

7- تکنیک‌های سئوی خارجی چیست؟

8- ….

فردی که قصدی بهینه کردن و سئو سازی سایت خود را دارد به  چه چیزهایی نیاز دارد؟

1- سئو‌سازی سایت چقد هزینه دارد؟

2- هزینه‌ی سئو سایت چقدر است؟

3- مزیت سئو سازی نسبت به تبلیغات در گوگل چیست؟

4- ….

شما می‌توانید برای هر کدام از این عناوین به صورت هدفمند مقاله و محتوایی تولید کنید و از این طریق ترافیک زیادی به سمت سایت خود جذب کنید ولی دقت کنید که عناوین تاثیری زیادی بر جذب بازدیدکننده دارند محتواهای جذاب خود را با عناوین خوب نمایان‌تر کنید زیرا در نگاه اول بازدید کننده عنوان را می‌بیند و اگر عنوان به قدر کافی جذاب نباشد مخاطب به راحتی سراغ عنوان  بعدی ظاهر شده در نتایج جستجو خواهد رفت و محتوا‌ی شما هر چند جذاب هم باشد شانس بازدید را از دست می‌دهد. در عنوان از کلمات کلیدی خود استفاده نمایید علاوه بر این استفاده از اعداد در عناوین هم می‌تواند کلیک بیشتری دریافت نماید.

2- به انتشار به روز، اخبار و مطالب حوزه‌ی فعالیت خود بپردازید:

نوشتن محتواها و مطالب در رابطه با اخبار مربوط به حوزه‌ی فعالیت خودتان و سریع‌تر از رقیبان، موجب دریافت ترافیک و بازدید از گوگل خواهد شد.

انتشار اخبار و مطالب و افزایش ترافیک سایت

3- کامل بنویسید:

محتواهای کوتاه عموما مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرند. مقاله‌های طولانی‌تر بهتر هستند البته شرط کاربر پسند بودن نباید فراموش شود. چون وقتی محتوایی اطلاعات عمیق و مناسبی به کاربر منتقل نکند نرخ پرش آن افزایش خواهد یافت. زمانی در مورد موضوعی، مطلبی می‌نویسید سعی کنید تمامی نکات و موارد آن را به صورت کامل به کاربران انتقال دهید. خود را جای کاربر قرار دهید و به این سوال پاسخ دهید که  اگر شما جای آنها بودید، تمایل داشتید در داخل محتوایی که به آن هدایت شده‌اید چه اطلاعاتی قرار داشت. فرض کنید می‌خواهید در مورد سئو‌سازی سایت خبری، مقاله‌ای بنویسید، برای اینکه یک مقاله‌ی کاملی داشته باشید باید در مورد بیشتر موارد مربوط به سئوسازی سایت خبری مانند به روز بودن اخبار و محتواها و استفاده از تصاویر بهینه و استفاده از ویدئوها و به کارگیری عناوین جذاب و هر آنچه به سئوی سایت خبری مربوط می‌شود بیان کنید. در واقع شما باید مقاله را طوری بنویسید که کاربران پس از مطالعه‌ی آن به جواب بسیاری از سوالات خود رسیده باشند.

4- به روز رسانی محتواهای موجود:

به روز رسانی مطالب و محتواهای قبلی نیز یکی دیگر از روش‌های تاثیر گذار برای بهبود رتبه و ترافیک سایت است. اگر محتوایی در سایت خود دارید که مربوط به چند سال یا چند ماه پیش است و فکر می‌کنید با افزودن اطلاعات جدیدتر می‌توانید به بهبود و تکمیل آن بپردازید حتما این کار را انجام دهید زیرا گوگل به راحتی متوجه بروز رسانی محتوای شما خواهد شد.

5- به اشتراک گذاری مطالب و محتواها مهم است:

مطالب و محتواهای خود را در سایت‌ها و انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. وقتی مقاله‌ای را به اشتراک می‌گذارید و در انتهای آن لینک سایت خود را قرار می‌دهید بک‌لینک و ترافیک دریافت می‌کنید. هرچه میزان به اشتراک گذاری محتواهای شما بیشتر باشد نشان معتبر و مفید بودن آن خواهد بود و گوگل جایگاه خوبی برای چنین محتواهایی در نظر می‌گیرد.

نتیجه گیری:

محتوای سایت را باید به صورت هدفمند انجام دهید نه اینکه فقط صفحات سایت را افزایش دهید بلکه محتوا باید بتواند نیازهای کابران را برطرف نماید و به سوالات آنها پاسخ دهد. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم نکات را به خوبی به کاربران گرامی انتقال دهیم. در صورتی که موردی بیان نشده است خوشحال میشویم که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: سایت ساز زرین

سایت ساز زرین...
ما را در سایت سایت ساز زرین دنبال می کنید

برچسب : افزایش ترافیک سایت با استفاده از تولید محتوا, تولید محتوا, تولید محتوا و ترافیک سایت, نویسنده : سایت ساز sitesazz بازدید : 321 تاريخ : چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت: 12:36